lördag 7 september 2013

Små Svarta




Nu är de sista vinbären avplockade och har blivit till saft. Men innan de fick hoppa i grytan blev de såklart fotograferade. Här har jag använt mig av en vit låda för att inte få någon skarv på baksidan. Lådan reflekterar också ljuset lite, även om det inte gjorde så väldigt stor skillnad på dessa små svarta bär. Så har vi en liten björnbärsranka i trädgården och den nästan bryts av all frukt den bär. Så idag får det nog bli björnbärssylt... undra vad vi skall ha till? Innan jag kan ens fundera på det måste det handlas, det fullkomligt ekar i vårt kylskåp *ler* Men det är gott och rensa ur det ibland också :) Önskar er en riktigt fin lördag!

kram kram Malin

5 kommentarer:

Malin - Stjärnflocka sa...

Som vanligt inspirerande bilder!!!
och nu kom jag på att jag också har lite vinbär kvar :)
Ha en riktigt fin dag!
Kram Malin

Husbilen Tuzzen sa...

Vad läckert med att fota i en låda. Man ser liksom bären från sidan men ändå är allt vitt bakom. Tack för all inspiration.

Kram Helén

Maria O. sa...

Hemma hos oss finns det bara björnbär att plocka men så många det har blivit i år! För ett par dagar sedan gjorde jag björnbärspaj och i frysen ligger två liter bär och väntar på att bli sylt. Mumsigt!
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Så gott med björnbärssylt. Jag brukar göra plommonmarmelad. Det är det snart dax för. Ha en fin söndag! Kram Pernilla

majamyra | tired parents and happy kids lives here sa...

Det låter jättegott med björnbärssylt!