tisdag 1 oktober 2013

Rosa Fotoutmaning - A


Häng med mig och Sara och färga bloggen rosa!

En fotoutmaning från  A-Ö? Reglerna är enkla. Blogga en bild som för dig representerar dagens bokstav. Bilden behöver ju inte vara rosa, men bloggen kan ju få lite rosa stänk i oktober :) Skriv en kommentar att du är med, så länkar jag till din blogg. Kommenterar du här ger jag en krona per kommentar och på fredag är det ett rosa inlägg och då skänker jag två kronor per kommentar :) Då hade det varit extra kul om vi kunde klura ut och få med rosa bilder *ler*. Pengarna som skänks går till Canserfondens insamling Rosa bandet och vill du vara med och skänka pengar så är det helt upp till dig!
 
 




A som i annorlunda vinkel och komp.

Det finns så många regler när det gäller en bilds uppbyggnad och något som jag försöker hålla mig till är tredjedelsregeln, (den kommer jag att förklara närmre under utmaningen liksom lite andra fototips.) Då tycker jag man får skön balans i bilden. Men bara genom att vinkla lite på kameran, kan man lätt skapa nya personliga bilder.
 
Fler personliga bilder tror jag ni hittar i alla de som hänger med på bokstavsutmaningen. Kolla in de här bloggarna: Bara Sara, Åse, Villa Ell, Edith och jag, Hönapöna, Dagar av lycka. Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.
 
 
 
Nu önskar jag dig en härlig tisdag!
 
kram kram Malin

Ps: Är du galen i rosa grejer? HÄR hittar du massor! Eller kanske ett Rosa band till mobilen? SMS:a ROSA till 72988 så bidrar du med 50 kronor till Cancerfonden och får ett digitalt rosa band i mobilen.

19 kommentarer:

Bara Sara sa...

Då är vi igång!!! Kul!! Tredjedelsregeln!? Har köpt hela webpaketet av EO (de hon säljer ut..) men inte kommit så långt än.. Dina bilder är Great!! Kram

Home2tiny sa...

Förra årets A-Ö utmaning va såå kul. I år kommer jag inte vara med varje dag men ett o annar rosa inlägg hoppas jag på att det blir. Bra initiativ av dig o Sara, jag kommer givetvis att kika in till er varje dag. Heja er tjejer o läcker bild. Jag hör av mig ang lunchen. Kramisar Tina

CreandoPhoto sa...

Snyggt! Kanske blir det ett a hos mig också idag....får se om jag hinner haka på :)

åse sa...

1 oktober och dagens bokstav A passade mig alldeles utmärk. Som alltid är dina bilder ljuvliga. Kram Kram

Villa Ell sa...

A inlägget är gjort :-)
Fina bilder..

Kram Sandra

Psst FOX går på repeat hemma hos oss

Anonym sa...

Självklart hänger vi på ForLife med på utmaningen! Kanske inte varje dag men... :-)

Sammelsurium sa...

Detta kändes som en bra utmaning så visst hänger jag på!
www.sammelsuriumsbravader.blogspot.se

HönaPöna sa...

Så vackra bilder... ser fram emot fler fototips av dej, och dina kommande, rosa bilder!

Dagar av lycka sa...

En annorlunda, men väldigt läcker vinkel! :)

Kram Anna

Helene - mitt så kallade liv sa...

Hej. Jga hänger på! A finns ju på bloggen!

Bra initiativ!

Maria O. sa...

Kanonbra initiativ och kanonsnygga bilder! Jag hakar förstås på och det finns ett A-inlägg hos mig :)
Kram Maria

Mamma med ambitioner sa...

Vilken kul grej: Jag minns rosa fredag från förra året. Jag hänger på from i morgon, hinner inte i dag.
Kram Kristina

Karin sa...

Hallå! Klart jag är med, förra året var så roligt och jag lärde känna många nya bloggerskor just under den utmaningen och det var såklart extra kul. Karin

Villa Ryttarängen sa...

Jag hakar på med bloggen Hem ljuva hem. Kraam Pia

Pia sa...

Härligt härligt!! Vilket kanoninitiativ, jag är med :)
Vilka underbara bilder du tar, har lite att lära ser jag.
Ha en toppendag!!
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Vilken superbra och rolig idé!

Jag kommer inte hinna och kunna vara med och blogga om bokstäver varje dag men jag ska helt klart försöka nägra dagar. :)

Hejja er, tjejer för ert fina initiativ!

Ananas sa...

Jag är gärna med så många dagar jag hinner :)
Börjar idag med bokstaven B!

frk. Frida Fortissima sa...

Vilken rolig utmaning! Jag är inte någon vidare fotograf, men jag vill vara med i alla fall:) Jag bloggar bara på måndagar, så det blir bokstaven "G" som gäller, om jag räknat rätt.
Tycker att det är ett toppeninitiativ! Som bonus får jag ju hitta nya, intressanta bloggar, som din till exempel.
Allt gott,
Frida

LillaMy sa...

Jag är med, om än lite sent:) / LillaMy!