tisdag 4 februari 2014

Erbjudande och fototips



 
Jag köpte tulpaner i helgen. Solen sken in genom fönstret och jag kunde inte låta bli dem.
Åh, jag blir helt lugn i hela kroppen när jag sitter med mitt macro objektiv, blommor och
ett vattenglas. Tid och rum stannar...
 
 
... Men det så kom jag på att det snart är Alla hjärtans dag, så varför ett litet erbjudande!




 
Ja, så satt jag ju där med mitt vattenglas och doppade finger toppen för att sedan försiktigt
placera den lilla droppen på blomman. Jag klippte ett hjärtan mitt i ett papper och höll för
linsen. Wolla, en massa hjärtan dansar runt :) Du kan hålla den, sätta fast den med tejp
eller gummiband. Bara bilden tas genom ditt utklippta hjärta så blir alla vattendroppar
hjärtformade eller cirklar, stjärnor eller vad du nu än väljer. Buskul! Fotonödshumor kanske,
men lite fantastiskt är det väl ändå hur det kan bli så. Inte kan jag förklara det heller, men att
det blir är ett faktum.




En massa vattendroppar på blombladen runt omkring. Skärpan ligger på en droppe och jag använder bländare f 2,8


Önskar er en helt underbar tisdag.
 
kram kram Malin


7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så häftigt det måste jag prova. Så fint det blev. Tack för tipset. Ha en fin dag Kram Pernilla

Queen of Kammebornia sa...

Jag kommer alltid att tänka på dig när jag ser vattendroppar! Typiskt fint! Stor kram!

Ninelin sa...

Jag måste testa någongång! Så fint!

Kram N

Yohanna - Fotograf i Hälsingland sa...

Vilka jättefina bilder! :)
Jag försökte mig på att fota hjärtbokeh förut, men lyckades inte alls. :P Haha.

Och ja våra erbjudanden var rätt lika, haha. Men jag gissar att det finns många såna ute nu innan alla hjärtans dag :P

Malin - Stjärnflocka sa...

Åh så vackra bilder!!! :)

Marie sa...

Ohh så vackert du fotat, =D

Veronika sa...

Vilka härliga bilder, riktigt fina!